יום שלישי , מרץ 19 2024
ראשי / חדשות / א' ב' באחסון מזון לחתולים

א' ב' באחסון מזון לחתולים

חתול אוכל

אם יש לכם חתול בוודאי שמתם לב לעובדה המעניינת שמדובר בחיה בררנית מאוד. לחתולים יש טעם, יש להם העדפות קולינריות מאוד ברורות, הם אנינים למדי ואי אפשר לעבוד עליהם. הם ממש לא פראיירים. הם יסרבו לאוכל שאינו טעים להם או שהמרקם שלו מוזר להם, הם לא יאכלו אוכל שתוקפו פג, אוכל לא טרי או כזה שאוחסן לא כהלכה, הם לא יאכלו פעם נוספת אוכל שגרם להם לנזק (בניגוד לכלבים, למשל) וכאשר מגישים להם מזון לחתולים מכל סוג שהוא הם ייקחו את הזמן שלהם לבחון את המנה, את הריח שלה ואת המראה.

כבעלי חתולים יש לנו כמה אתגרים בכל מה שנוגע למזון שלהם: עלינו להתאים את המזון לשלב ההתפתחותי של החתול, למצוא את סוג המזון שהחתול אוהב ולאחר מכן לאחסן נכון את האוכל. אם איזו חוליה בשרשרת הזו חסרה, החתול פשוט לא יאכל את האוכל שלו. מאחר ונכתבו כבר קיתונות של מאמרים אודות בחירת מזון והתאמתו לשלב ההתפתחותי של החתול, החלטנו להתמקד בכתבה הבאה בזווית שלא מרבים לדבר עליה בהקשר של מזון לחתולים – על אחסון נכון של האוכל. כי אם האחסון של המזון לחתול לא יהיה אופטימלי, לא משנה כמה החתול אוהב את האוכל וממש לא משנה עד כמה האוכל מתאים לשלב ההתפתחותי שלו, החתול פשוט יסרב לאכול אותו, וחבל.

חתול שחור

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לאחסן חכם את האוכל של החתול וימנעו מכם עגמת נפש והוצאות מיותרות:

אחסון מזון יבש

מזון יבש לחתולים מומלץ לאחסן במקום קריר, בסביבה יבשה כאשר הטמפרטורה צריכה להיות מתחת ל-37 מעלות. תנאים אלו מונעים את איבוד הוויטמינים שישנם באוכל ומשמרים את הערכים התזונתיים. טעמו של המזון ישמר בצורה מיטבית אם הוא ישמר בשקית שבה הוא מגיע, שקיות שעל פי רוב גם שומרות על השומן מלחלחל החוצה. אם תשמרו את האוכל של החתול במשך יותר מיומיים בטמפרטורה של 48 מעלות זה יאיץ את תהליך הריסת הוויטמינים שבאוכל.

אחסון מזון רטוב סגור

הסביבה האידיאלית למזון רטוב היא טמפרטורה נמוכה יותר, בין 10 מעלות ל-20 מעלות. בכל אופן, אסור לאחסן מזון רטוב בפריזר כי המקפיא עלול לשנות את המרקם וגם את הטעם, וכידוע חתולים מאוד בררניים בכל מה שנוגע לטעם ולמרקם.

אביזרי אחסון למזון יבש

בעלי חתולים רבים נוהגים להעביר את תוכן שקית האוכל היבש מהשקית לתוך מכלים ושקיות מחומרים שונים. חשוב להבין שיש אביזרי אחסון העשויים מחומרים מסוימים שמשפיעים בצורה זו או אחרת על טעמו ועל איכותו של האוכל. כך למשל, אחסון בפלסטיק כגון: שקיות זבל, קופסאות פלסטיק, שקיות עם רוכסנים או דליי פלסטיק יפגמו בריח של האוכל וישנו את טעמו. יתרה מכך, פתרונות פלסטיק אלו לא ימנעו מהשומן מלהצטבר מחוץ לשקית.

לעומת זאת, אחסון האוכל במכלים העשויים ממתכת בהחלט יכולים להתאים. לפתרון מיטבי אפשר לשלב: הכניסו את שקית האוכל המקורית שבה מגיע האוכל לתוך מיכל עשוי מתכת. פתרון זה נחשב ליעיל והטוב ביותר עבור חתולים.

אחסון אוכל רטוב פתוח

מקום האחסון האידאלי של אוכל רטוב שכבר פתחנו הוא במקרר, שם הלחות הטבעית שלו נשמרת בצורה הטובה ביותר ושם, במקרר, הוא זוכה למינימום חשיפה לריחות אחרים.

הדרך הטובה ביותר לאחסן אוכל רטוב שכבר פתחנו היא על ידי סגירת קופסת האוכל עם פקק עשוי מתכת שמתאים בול להיקפה של קופסת האוכל. אולם אלו לא קלים להשגה. לכן, האפשרות השנייה המומלצת היא כיסוי פלסטיק. כיסוי שכזה אמנם ימנע אובדן לחות אך לא בטוח שהוא יצליח להרחיק ריחות זרים וחמצן.

חסימת שתן אצל חתולים

טייסט אוף דה ווילד - Taste Of The Wild

אודות הכותב שירלי קרביץ

שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין פט-מרקט. בין היתר מגדלת 3 חתולים לתפארת מדינת ישראל.

אולי יעניין אתכם גם

חתול

מדענים קבעו: אוכל נא לחתולים – מסוכן!

אישה מאכילה חתול יש עכשיו איזה שהוא טרנד ששוטף את הרשתות החברתיות וסוחף אחריו אלפים …

כתיבת תגובה