יום שלישי , מרץ 19 2024
ראשי / כלבים / כיצד בוחרים את סוג המזון המתאים ביותר לגור הכלבים שלי?

כיצד בוחרים את סוג המזון המתאים ביותר לגור הכלבים שלי?

אימצתם גור כלבים חמוד? המון מזל טוב! אתם בוודאי מוצאים את עצמכם עכשיו בלב חנות ציוד לחיות מחמד ורוצים לקנות את כל החנות בערך. יש כל כך הרבה מוצרים, כל כך הרבה חטיפים, כל כך הרבה צעצועים וכל כך הרבה מוצרי טיפוח… וואו, ממש כמו חנות למוצרי תינוקות, נכון?

מזון לגורי כלבים

אם זה הכלב הראשון שלכם, אז עד כמה וכמה הבלבול הוא גדול, במיוחד בכל הנוגע לבחירת מזון לגור. האם לקחת את המזון שבדיוק עכשיו יש מבצע עליו? האם לקחת את המזון שהשם שלו נשמע לי מוכר מאיזו פרסומת שראיתי? האם לקחת את מה שהמוכר בחנות ממליץ עליו בחום?
האם זה בכלל משנה אם מדובר במזון לגורי כלבים או במזון לכלבים בוגרים? הרבה שאלות…

בואו נתחיל מנקודת הנחה ראשונה: גור כלבים וכלב בוגר לא יכולים לאכול אותו מזון, פשוט כי לגור יש צרכים תזונתיים שונים, ממש כמו תינוק שיש הנחיות ספציפיות במה וכיצד להאכיל.
נקודה הנחה שנייה: השנה הראשונה בחייו של הכלבלב היא השנה הכי מכריעה בחייו מבחינה התפתחותית. מזון לגורי כלבים שלם ומאוזן מאיכות טובה יאפשר לגור להיבנות באופן המיטבי, ולכן חשוב להפעיל את מרב שיקול הדעת בבחירת המזון. זה הרבה יותר חשוב מאשר להתלבט בין צעצוע בצורת כדור או בצורת עצם…

גור כלבים משחק

הגור מתפתח באופן המהיר ביותר בחודשים הראשונים כך שהגוף שלו דורש אנרגיה בכמות הרבה יותר גדולה מאשר גופו של כלב בוגר. שימו לב כמה גור הכלבים שלכם קופצני ומלא חיים – נכון שהוא לא נח כמעט לרגע? זוהי סיבה בפני עצמה להעניק לו את האוכל האיכותי ביותר ובכמות המתאימה לו – לגבי הכמות מומלץ לבדוק על שק המזון עצמו את המלצות היצרן או להתייעץ עם הווטרינר (אם נראה לכם שהוא מעלה יותר מדי במשקל או נותר רעב).

עכשיו, נחזור רגע לחנות לחיות מחמד. אתם עומדים שם מול כל השקים ושואלים את עצמכם – איך אני בוחר עכשיו? לפי מה? קודם כל, לפי תכולת חלבון גבוהה ואיכותית שמקורה מן החי. התפתחות מיטבית של גור מצריכה רמות חלבון גבוהות במיוחד, הרבה יותר מאשר אלו שמצויות במזון של כלב בוגר. החלבון חשוב לצורך התפתחות והתחזקות השרירים, העור והפעילות המוחית (קחו בחשבון ש-90 אחוזים ממסת המוח תגיע לשלמותה עד לגיל 12 שבועות). אם כך, בראש רשימת המרכיבים של המזון צריך לככב החלבון מן החי (המומלץ והחיוני לגור שלכם הרבה הרבה יותר מאשר חלבון מהצומח!).
רמת הנעכלות של החלבון מהחי היא הרבה יותר גבוהה מאשר לחלבון צמחי והוא בונה הרבה יותר טוב את רקמות הגוף.

גור כלבים

מה עוד כדאי שיהיה במזון לגורי כלבים? חשוב שיהיו בו סידן ושפע של מינרלים וויטמינים שיסייעו להתפתחות השלד. למשל מזון שמועשר גם ב-DHA הוא מומלץ במיוחד כי זהו מרכיב שמשפיע מאוד על היכולות הקוגניטיביות של הכלב – וכבר הוכח שגורי כלבים שניזונים ממזון מועשר ב- DHA לומדים מהר יותר ונוחים יותר לאילוף.

בכל מקרה, אל תתפתו לקנות את המוצר שבדיוק במבצע או דווקא את המוצר שהמוכר ממליץ עליו כי ייתכן שהוא מונע משיקול כמו קבלת תמריצים לפי יעדי מכירות. תעשו שיעורי בית, תבדקו בגוגל את הרקע של מותגי המזון השונים, תתייעצו עם הווטרינר ותסתכלו טוב-טוב מה כתוב על אריזות המוצרים.

גורי כלבים שרפיי

טייסט אוף דה ווילד - Taste Of The Wild

אודות הכותב שירלי קרביץ

שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין פט-מרקט. בין היתר מגדלת 3 חתולים לתפארת מדינת ישראל.

אולי יעניין אתכם גם

כל מה שרציתם לדעת על חטיפים לכלבים ולא היה לכם את מי לשאול

כמו בני האדם גם כלבים אוהבים חטיפים. וממש כשם שעלינו לצרוך מעט חטיפים וממתקים פן …

כתיבת תגובה