יום שישי , אפריל 26 2024
ראשי / כלבים / עור בריא ופרווה מבריקה

עור בריא ופרווה מבריקה

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף והוא נראה לעין. בגור שנולד מהווים העור והפרווה כ- 24% ממשקל הגוף.
העור מהווה את שכבת ההגנה של הגוף מפני הסביבה ומפני גורמים חיצוניים אך מהווה גם ראי המשקף את המצב הפנימי של הגוף: רק גוף בריא יכול להצמיח פרווה מבריקה וסמיכה.

כלב קולי

רוב הכלבים והחתולים מגדלים את שערם במחזוריות של 6 חודשים. המחזוריות מושפעת מהאורך והעוצמה של אור היום, זוהי הסיבה לכך שהם משירים את פרוותם פעמיים בשנה, בדרך כלל בתחילת האביב ובסתיו.
כיום, כיוון שכלבים וחתולים רבים חיים בתוך הבתים, הם חשופים לתאורה מלאכותית ולכן הם משירים שערם לאורך כל השנה.

כדי להגיע למצב של עור בריא ביותר ופרווה מבריקה וסמיכה, יש לדאוג להזנה אופטימלית, לסביבת חיים מתאימה, לפיקוח על הבריאות וכמובן לטיפוח וטיפול בפרווה.

לרכיבים תזונתיים מסוימים יש תפקיד מיוחד בשמירה על מצב העור והפרווה: חלבונים מהחי שאיכותם גבוהה, חומצות שומן, ויטמינים ומינרלים.
כאשר רכיבים אלה אינם מסופקים ברמה המתאימה במזון – הפרווה תהיה דקה, יבשה ונטולת ברק והעור יאבד מגמישותו ומהאלסטיות שלו.

חלבונים

הפרווה מכילה כ- 95% חלבון. העור והפרווה מנצלים כ- 30% מצריכת החלבון היומית של הכלב.
בגזעים מסוימים של כלבים שעירים, אם נחבר את אורכו של כל השיער שצמח ביום אחד – נגיע ל-30 מטר (!!!). מכאן שחלבון הוא הגורם הראשוני המשפיע על בריאות העור והפרווה.
כדי להבטיח שכמות החלבון במזון מספיקה לצמיחה תקינה של השיער, כשאתם ניגשים לרכוש מזון לכלב שלכם, שימו לב שהחלבון שבו מאיכות גבוהה, שמקורו מן החי בלבד ושהוא מכיל את המגוון האופטימלי של חומצות האמינו (אבני הבניין של החלבונים).

חומצות שומן

לחומצות השומן השפעה מכרעת על העור והפרווה. מאחר והגוף לא מסוגל לייצר חלק מחומצות השומן החיוניות, יש לספק לו אותן עם המזון.

את חומצות השומן החיוניות ניתן לחלק לשתי קבוצות:

  1. אומגה 6 שמקורה מהחי (שומן עוף) ומהצומח (שמן חמניות).
  2. אומגה 3 שמקורה גם הוא מהחי (דגים) ומהצומח (פשתן).

אין זה מספיק רק לכלול את חומצות השומן החיוניות במזון. ישנה חשיבות רבה גם ליחס הכמותי ביניהן. לכן כשניגשים לקנות מזון, חשוב לוודא שהחברה שייצרה את המזון מתחייבת על יחס נכון בין אומגה 3 לאומגה 6.

ויטמינים ומינרלים

העדיפו מזונות הכוללים את הויטמינים A,E,C, ביוטין, ריבופלאבין ואת המינרלים אבץ ונחושת בכמות הנכונה וביחס הנכון, המסייעים לשמר את בריאות העור והפרווה.

האכלה במזון איכותי, הברשה וסירוק תדירים, טיפול מונע נגד טפילים, שמירה על משקל תקין של הכלב על מנת לאפשר לו לנקות את עצמו באופן טבעי – כל אלה יאפשרו לכלבך להצמיח פרווה סמיכה ומבריקה ולשמור על עור בריא.

טייסט אוף דה ווילד - Taste Of The Wild

אודות הכותב שירלי קרביץ

שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין פט-מרקט. בין היתר מגדלת 3 חתולים לתפארת מדינת ישראל.

אולי יעניין אתכם גם

כל מה שרציתם לדעת על חטיפים לכלבים ולא היה לכם את מי לשאול

כמו בני האדם גם כלבים אוהבים חטיפים. וממש כשם שעלינו לצרוך מעט חטיפים וממתקים פן …

כתיבת תגובה