שבת , אפריל 20 2024
ראשי / חתולים / אימצתם לראשונה בחייכם חתול? כך תספקו לו נחיתה רכה בבית החדש

אימצתם לראשונה בחייכם חתול? כך תספקו לו נחיתה רכה בבית החדש

חתול ואישה

מגיעים לכם איחולים חמים, המשפחה גדלה. יש לכם חבר חדש ופרוותי במשפחה וכדאי לקבל אותו כמו שצריך. כאשר מאמצים חתול חדש חשוב להכיר את הצרכים שלו כדי לספק גם לחתול וגם לכם נחיתה רכה בבית החדש. אם תדאגו לספק לו מזון חתולים איכותי, לבריאות ולהקניית הרגלים נכונים כשהחתול עוד קטן, צפויה לכם מערכת יחסים ארוכה, מלאה ומספקת עם החתול לאורך כל חייו.

5 דברים שכדאי לעשות בעת אימוץ חתול

#1 הכינו מראש מקום או חדר ייעודי. רגע לפני שאתם מביאים את החתול הביתה הכינו לו מקום או חדר שקט ונקי שיוכל לשמש את החתול. מצאו מקום שבו החתול ירגיש נוח ובטוח. במקום שבחרתם תשימו לחתול את האוכל בעתיד ואת המים, שם תמקמו את אזור השינה של החתול או המיטה. ובימים הראשונים, עד שהחתול יתחיל להסתובב בחופשיות בבית, שם גם תשימו את ארגז החול לעשיית הצרכים.

#2 גשו לוטרינר. הדבר הראשון שיש לעשות כאשר חתול חדש נכנס הביתה היא לגשת לוטרינר. כאשר אתם מגיעים אל הוטרינר הוא יוכל להעריך את גילו את החתול. קביעת גילו של החתול היא הכרחית כי גילו יכתיב את הטיפול הרפואי, את סוג האוכל לחתולים שנצטרך לרכוש עבורו ותזמון הארוחות. נוכל להעריך את מצב ההתפתחות שלו ואת הצרכים שלו.

מניעת השמנה בחתולים
קביעת גילו של החתול היא הכרחית כי גילו יכתיב את הטיפול הרפואי

אחרי קביעת גילו של החתול שאלו את הוטרינר את השאלות הבאות:

איזה סוג אוכל לחתולים יש לרכוש? באיזו תדירות להאכיל את החתול? ומה כמות האוכל המתאימה למשקלו של החתול? האם יש לחתול פרעושים או קרציות? ואם כן, איזה תכשיר הדברה לקנות? איך נזהה שהחתול חולה? אם יש חיה אחרת בבית התייעצו כיצד להכיר לחתול החדש את חיית המחמד הותיקה? ספרו על סביבת המגורים שלכם ושאלו את הוטרינר האם כדאי שהחתול יצא החוצה או שעדיף להרגיל אותו לחיות בתוך הבית? מתי והאם כדאי לעקר/לסרס? הכניסו לחתול צ'יפ ודאגו שהוטרינר יחסן אותו.

בואו ללמוד איך בוחרים אוכל לגורי חתולים

#3 אוכל לחתולים ומשטר תזונתי. בשלב זה, אחרי שכבר התייעצתם עם הוטרינר וקיבלתם הנחיות ברורות, אפשר לרכוש אוכל לחתולים ומוטב להגיש אותו בכלי מתכת או כלים העשויים מקרמיקה. הקפידו להתאים את האוכל לגיל של החתול, למשקלו, למצבו הבריאותי ולרמת הפעילות הגופנית שלו.

חתלתולים קטנים למשל צריכים אוכל עם יותר קלוריות כי הם בשלבי ההתפתחות הראשונים שלהם. חפשו אוכל לחתולים שמכיל רכיבים איכותיים מן החי ורכשו רק אוכל מאוזן שנבדק ואושר על ידי גופים אמינים.

התחילו לקבוע גם את תכיפות ההאכלה. מרבית הוטרינרים ממליצים להאכיל חתלתולים מגיל 3 עד 6 חודשים כשלוש פעמים ביום. מעל לגיל הזה כדאי להתחיל ולרדת ל-2 מנות ביום. כמו כן, ודאו שתמיד יש לחתול מים נקיים זמינים. לבסוף, אל תתנו לחתול חלב. למרות שבתרבות שלנו נוצר קשר בין חתלתולים לבין חלב (אל תתנו לחתול לשמור על השמנת וכו'), לחתולים אין את האנזים שמפרק בגוף את החלב ומתן חלב עלול להוביל לשלשולים. 

#4 התחברו אל החתול. עכשיו שהחתול מחוסן, שבע, נטול פשפשים ונינוח יותר, הגיע הזמן ליצור קשר אישי עם החתול. זה הזמן להתחיל לשחק אתו, להכיר לו את חדרי הבית ואת חברי המשפחה. אם יש ילדים קטנים בבית כדאי לפקח על האינטראקציות הראשוניות ולוודא שציפורי החתול לא מגיעות לקטנטנים. זה הזמן לעשות לחתול קצת Good time.

#5 רשימת קניות מסודרת: אוכל לחתולים. כלי אוכל. מנשא לנשיאת החתול ממקום למקום. מתקן גירוד (שלא ישחיז את הציפורניים שלו על הספות או השטיח). צעצועים בטוחים לחתולים. מיטה או מצע נוח לשינה ורביצה. אמצעי לניקוי שערות החתול מהרהיטים ומוצרי הטקסטיל בבית.

זהו, תיהנו מהחבר החדש שהצטרף למשפחה!

טייסט אוף דה ווילד - Taste Of The Wild

אודות הכותב שירלי קרביץ

שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין פט-מרקט. בין היתר מגדלת 3 חתולים לתפארת מדינת ישראל.

אולי יעניין אתכם גם

חתול

מדענים קבעו: אוכל נא לחתולים – מסוכן!

אישה מאכילה חתול יש עכשיו איזה שהוא טרנד ששוטף את הרשתות החברתיות וסוחף אחריו אלפים …

כתיבת תגובה