יום חמישי , מרץ 28 2024
ראשי / כלבים / אוכל לכלבים שעומד בסטנדרטים של בני אדם

אוכל לכלבים שעומד בסטנדרטים של בני אדם

מזון לכלבים

יש מגמה עולמית בכל מה שנוגע לסטנדרטים של אוכל לכלבים: חברות ומותגים מובילים לייצור מזון לכלבים מייצרים אוכל לחיות מחמד באיכות המתאימה למזון של בני אדם. מדובר כאן בתופעה נהדרת שתורמת באופן משמעותי לעליית איכות האוכל, אך נראה שלא כולם מבינים על מה מדובר וכך טעויות מצערות קורות.

זה קרוב למזון אנושי אבל לא מזון של בני אדם

השמועה שאוכל לכלבים בסטנדרטים הומניים הוא הבחירה הנבונה ביותר עבור הכלב שלנו התפשטה די מהר, אולם כפי שציינו לא כולם מבינים באמת על מה מדובר. במקום לרכוש אוכל לכלבים ייעודי, אנשים פשוט מתחילים להאכיל את הכלב שלהם באוכל שמיועד כולו לבני האדם. הם יכולים לתת לכלבים שלהם אוכל מתובלן למשל שמזיק מאוד לכלבים ועצמות שעלולות לחולל נזק בקיבה ובמעיים ובכך למעשה הם מסכנים את חיית המחמד שלהם.

זה לא הילד שלכם וזה לא גם לא אתם – זה הכלב שלכם!

הטרנספורמציה הזו למזון לכלבים שעומד בסטנדרטים של בני אדם משקפת בעצם משהו רחב יותר. אנשים טועים לחשוב שלכלבים שלהם יש צרכים אנושיים והם מתבלבלים בין הילדים שלהם לבין חיות המחמד שלהם. 

בפועל יש שפע של מזונות של בני אדם שאסורים בתכלית האיסור על כלבים וחשוב לדעת מה הם כדי להימנע מפגיעה בריאותית ארוכת טווח בכלב. 

למעשה לא מזמן התפרסמה כתבה על אישה שהרגישה כל כך קרובה לכלב שלה עד שכאשר היא צורכת תרופות נוגדות חרדה היא חולקת אותן עם הכלב שלה. זו כמובן טעות איומה שעלולה לעלות לכלב בחייו. צריך להבין שהכלב שלנו הוא אמנם החבר הכי טוב שלנו, אבל הוא לא בן אדם ויש לו צרכים תזונתיים ובריאותיים שונים משלנו. במאמר אחר סופר על אנשים שהשתילו סיליקון לסוס שלהם כדי שישמור על מראה צעיר, מלא ורענן גם בשנותיו האחרונות.

אולי זו טעות שאחראים עליה משווקי אוכל לכלבים

רבים מפנים אצבע מאשימה כלפי משווקי המזון לכלבים. לטענתם, עוד לפני שבעלי כלבים יוצאים מהבית לרכוש את המזון וכבר בפרסומות משווים משווקי המזון בין הטיפול בבעלי החיים לטיפול בילדים או בבני אדם קטנים. ומאחר והמסרים שלהם כאלו, אנחנו מתפתים ומתייחסים אל הכלבים שלנו כבני אדם ונותנים להם אוכל שמיועד לנו.

מזון לכלבים
זה לא הילד שלכם וזה לא גם לא אתם – זה הכלב שלכם!

אולי זו טעות שלנו, בעלי הכלבים

על פי מומחים בתחום המזון לחיות מחמד יש מגמה חדשה יחסית בקרב בעלי כלבים. לדידם אנחנו מסתכלים ואומדים אוכל כלבים על פי הסטנדרטים שבהם אנחנו בוררים אוכל עבורנו. אם יש יותר מדי חומרים משמרים, אם יש יותר מדי חומרי צבע, טעם וריח אנחנו חושבים שבגלל שלנו זה אסור, אז גם לכלבים שלנו זה בוודאי לא בריא. אבל בפועל ההסתכלות על מזון לכלבים צריכה להיות שונה מההסתכלות שלנו על מזון לבני אדם.

הבחינו בין אוכל לכלבים על פי תקנים הומניים לבין אוכל לבני אדם

כפי שציינו בראשית הכתבה יש היום מגמה לייצר אוכל כלבים שמכיל בתוכו 100 אחוזים רכיבים שמתאימים באיכותם לבני אדם. אך אין כאן הכוונה לאוכל שבני אדם צריכים לאכול ובטח שאין להסיק מכך שאפשר להאכיל אתה כלבים שלנו באוכל שלנו.

טייסט אוף דה ווילד סאוטווסט: מזון לכלבים

כאשר חברה כמו אלמו נייצ'ר מציינת על גבי אריזות המזון שלה לכלבים שהאוכל שלה עומד בתקנים הומניים היא למעשה אומרת שהאוכל עבר בקרת איכות מקיפה וכי המזון הוא איכותי וברמה גבוהה.

תקנים הומניים – מה הם?

אוכל לכלבים שעומד בתקנים הומניים הוא אוכל יקר יותר בדרך כלל ורק מעטות מחברות המזון לכלבים שעומדות בתקנים אלו. על פי משרד החקלאות האמריקני זהו אוכל שיוצר, עובד, נארז, נבדק ואוחסן בהתאם לסטנדרטים הפדרליים הקבועים בחוק למזון אנושי ולכן הוא נחשב לבטוח יותר. אבל זה בהחלט לא אוכל לבני אדם ואסור לתת לכלבים שלנו מזון ייעודי לבני אדם.

טייסט אוף דה ווילד - Taste Of The Wild

אודות הכותב שירלי קרביץ

שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין פט-מרקט. בין היתר מגדלת 3 חתולים לתפארת מדינת ישראל.

אולי יעניין אתכם גם

כלב קולי

עור בריא ופרווה מבריקה

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף והוא נראה לעין. בגור שנולד מהווים העור והפרווה כ- …

כתיבת תגובה